CIP Lounges - T5 - London Heathrow Airport

Tilbage til oversigten
Anvendelsesområde

Lufthavne

Type

Showcase

  • PROJEKT
  • VORES OPGAVE
  • LØSNING
I den nye Terminal 5-bygning (T5) har British Airways indrettet luksuriøse CIP-lounges (CIP = commercially important persons). Disse områder må naturligvis byde på aircondition i topklasse, og de er derfor udstyret med multiservice-kølebafler (MSCB'er). Projektet beløb sig til ca. 1/2 mio. pund.

TROX' specialdesignede bafler omfattede arkitektonisk beklædning integreret i loftstrukturen. De forsænkede MSCB'er inkorporerede forskellige typer belysning, og TROX gik sammen med belysningskonsulentfirmaet for at kunne leve op til kundens høje krav.
TROX arbejdede også tæt sammen med konsulentfirmaet WSP og YRM-arkitekterne på en række iterationer, inden det endelige design blev fastlagt. MSCB'erne blev herefter præfabrikeret på TROX' fabrik i Thetford, Norfolk. Terminal 5's CIP Lounges (der har højere status end VIP) har indarbejdet komponenter af meget høj kvalitet bl.a. MSCB'er.
På TROX' topmoderne laboratorier blev der lavet mock-ups og tests af baflerne under supervision af entreprenøren SPIE Matthew Hall. Testene blev overværet af konsulentfirmaet WSP, YRM-arkitekterne og det projektledende konsulentfirma MACE.

TROX vandt denne store kontrakt bl.a. på baggrund af succesrige erfaringer med at levere kølebafler til T5B - den anden terminal, der er 442 meter lang, har 17 afgangsgates, egne butikker og eksklusiv lounge. TROX har også et fremragende samarbejde med WSP og MACE.
De mest udfordrende aspekter i projektet var at udarbejde et design, der kunne sikre ensartede kølebaffelsektioner, og afstemme designet med produktionen. Til at starte med ønskede kunden ensartede kølebaffelsektioner, så der ville være mulighed for udskiftning. Det ville betyde, at hver sektion skulle have samme længde, samme egenskaber og en integreret belysning.
Dette viste sig vanskeligt, fordi baflerne indimellem blev forsynet via kanalsystem og rørføring midt under en baffel-session. Derfor kunne sektionerne ikke være helt ens. Desuden blev planlægning og design først afsluttet umiddelbart inden produktionen.  
Tiden var meget knap i forhold til implementering af de seneste designkrav og produktion af baflerne. I nogle tilfælde var der kun to uger. En markant udfordring for produktionen, men ikke desto mindre blev alle deadlines overholdt.

Del siden

Anbefal denne side

Her har du mulighed for at anbefale denne side videre som link.

Felter markeret med stjerne (*) er påkrævede.

Kontakt

Mange tak for meddelelsen!

Din anbefaling er sendt, og vil snarest blive leveret til modtageren.


Kontakt

Vi hjælper dig gerne

Visual contact Visual contact

Angiv venligst et emne for din forespørgsel og dine kontaktoplysninger.
Tel.: +45 4914 6633 | Fax: +45 4914 6677

Felter markeret med stjerne (*) er påkrævede.

Kontakt

Mange tak for meddelelsen!

Visual contact Visual contact

Din meddelelse er modtaget og vil blive behandlet af vores service center.
Vores serviceafdeling vil snarest muligt kontakte dig.
Til generelle spørgsmål om produkter og tjenester kan du kontakte os på:
Tel.: +45 4914 6633 | Fax: +45 4914 6677

Kontakt

Vi hjælper dig gerne

Visual contact Visual contact

Angiv venligst et emne for din forespørgsel og dine kontaktoplysninger.
Tel.: +45 4914 6633 | Fax: +45 4914 6677

Attachment (max. 10MB)

Felter markeret med stjerne (*) er påkrævede.

Kontakt

Mange tak for meddelelsen!

Visual contact Visual contact

Din meddelelse er modtaget og vil blive behandlet af vores service center.
Vores serviceafdeling vil snarest muligt kontakte dig.
Til generelle spørgsmål om produkter og tjenester kan du kontakte os på:
Tel.: +45 4914 6633 | Fax: +45 4914 6677